18 mars 2010

Längesedan

Nu var det längesedan jag skrev någonting här.

Jag har haft en tung period, med massa krångel med sjukvården.
Köer hit och dit, undersökning efter undersökning(smärtsamma), träffat en mängd olika läkare/sköterskor/sjukgymnaster...

Men nu, äntligen, har allt ordnat sig.
Jag kommer att bli opererad den 20 maj, på Stockholm Spine Center. Jag kommer att bli opererad av dr.Svante Berg, en av Nordens absolut bästa! Det känns väldigt tryggt.
Det känns otroligt skönt att ha fått en operationstid, äntligen!
Men jag är redan sjukt nervös, hur ska det då bli dagarna innan. Usch och fy, det känns obehagligt, men som sagt, jag är i de bästa tänkbara händer.
Jag blir inlagd den 19e, och så blir jag kvar på sjukhuset ungefär en vecka efter operationen.

Det är idag ett år sedan jag sökte hjälp första gången.. Ska det ta ett år att få en diagnos och en operationstid? Det tycker jag känns lite sjukt.
Och när jag ser tillbaka på min tillvaro ser jag hur drastiskt den har förändrats.. För 1,5 år sedan var jag heltidsstuderande elittriathlet.. Nu är jag så gott som sängliggande, äter morfin dagligen och alltså heltidssjukskriven..

Men, nu har jag återfått hoppet, det är ju guld värt!

Den tjugonde maj kommer äntligen en vändpunkt!

Hejhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar